Takuu
Ensiarvoisen tärkeä huomio on säilyttää meiltä saamasi ostokuitti. Ilman ostokuittia takuuasioiden hoitaminen käy hankalaksi. Varminta ja järkevintä on siis arkistoida ostokuitti omaan säilöön, josta sen saa nopeasti käyttöön. Meiltä saatu ostokuitti on lämpöpaperia, joten se kannattaa suojata hyvin ainakin valolta. Maksutapahtuman yhteydessä voimme lähettää kuitin myös sähköpostiisi tai tekstiviestinä puhelimeesi. Näin kuitti on varmassa tallessa.
Jos laitteeseen on tullut käytössä vika, tutustuthan ensin sen käyttöohjeeseen, jonka on tarkoitus palvella sinua sen käytössä asiaan kuuluvalla tavalla. Käyttöohjeesta löytyy yleensä vianmääritysosio sekä takuutiedot. Käyttöohjeissa on myös valmistajan yhteystiedot. Usein laite lähetetään valmistajalle, joka sitten hoitaa takuuaikana vikaantuneen laitteen korjauksen ja mahdollisesti myös vaihdon uuteen vastaavanlaiseen. Pyydämmekin siis aina tutustumaan laitevalmistajiemme verkkosivuihin. Takuu ja varaosat eivät koske keräilysiemeniä. Takuuajat vaihtelevat valmistajasta riippuen, vuodesta jopa kymmeneen vuoteen.
Varaosat
Kaikki myymämme valaisimet sekä vaporisaattorit ovat erittäin laadukkaita, mutta niin mikään ei kuitenkaan ole ikuista ja valmistevirheitäkin tuotannossa saattaa joskus sattua. Vaporisaattoreissa aktiiviset käyttöosat kuluvat ja led-valaisimissa valoteho heikentyy käyttötuntien lisääntyessä. Joskus myös virtalähteissä saattaa olla jokin ongelma. Näissä tapauksissa kannattaa katsoa, voiko kuluneen, hävinneet tai rikkoutuneen tilalle ostaa uuden. Led-valaisimissa yleensä vaihdetaan led-paneeli tai uusi virtalähde. Vaikka kyseistä osaa ei heti löytyiskään sivuiltamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme varaosien saantia suoraan valmistajalta.
Rekisteröi uusi tuotteesi valmistajalle
Monet vaporisaattorivalmistajat haluavat ja toivovat että rekisteröit tuotteesi juuri ostettuasi sen, heidän järjestelmäänsä. Tämä helpottaa mm. takuuasioissa ja tilanteissa joissa joudut lähettämään tuotteen huoltoon tai korjaukseen. Tuotepakkauksen sisällä on useasti myös rekisteröinti/takuukortti josta löytyy yksilökohtaiset ohjeet laitteen takuuasioiden hoitamiseen. Huomaathan että tuotteen lähetyskulut eivät aina automaattisesti kuulu takuun piiriin.